lördag 19 november 2011

Så hittar du Svarta Malin på Internet! Bonus: Lena Philipsson!

Något som började på skoj, har blivit blodigt allvar. Svarta Malin. Kraniet från Järnåldern som hittades i Lomma 1959.
Jag sprang på denna makalösa historia, för mer än ett år sedan på Malmö Museum. Sedan dess har det blivit många blogginlägg. Och fler lär det bli. För efter mina skriverier har vetenskapen efter 50 år, börjat intressera sig för detta märkliga och sensationella fynd.
Hur hittar du då allt om Svarta Malin på Internet?
Jo, genom att klicka HÄR eller gå upp till länklistan, längst upp till höger på bloggen. Där kan du också klicka dig in till den spännande historien om Svarta Malin.

Det är den här mannen, ni kan tacka för att det blivit ordning och reda på mitt material om människoskallen från järnåldern, Peter Aspe i Lomma.
Jag skriver och publicerar mig i ett rasande tempo. Det ena blogginlägget efter det andra strömmar ut över världen (hipp!). Orsaken är enkel: det är så förbannad kul.
När det gällde bloggflödet med kraniefyndet i Lomma, ryckte Peter in och städade upp i röran. Han skapade den förträffliga hemsidan Svarta Malin.
Där finns nu allt samlat: bilder, länkar till blogginlägg, andra texter, kriminalteknisk-samt vetenskapliga rapporter m m.
Lätt som en plätt att hitta. Klicka bara HÄR!
Trevlig läsning.



Se Lena Philipsson packa inför "Så Mycket Bättre" i TV4:


Inga kommentarer: