lördag 26 november 2011

Hela Lommas lilla fiskepojke-tacka Maja för det!


Titta noga på de här två tecknade bilderna med två små barn.
Först har ni den lilla flickan längst ner som står och tittar upp med sökande blick
mot månskäran.
Vad är det hon ser?
Jo, den lilla pojken som sitter på månskäran och metar. Kan det bli bättre? Nej, knappast. Det är faktiskt två helt ljuvliga teckningar.
Det är Maja Lindberg i Lomma som är konstnären.
Vem
är då Maja?
Ja,
det ska jag berätta om en annan gång. Än så länge får ni nöja er med bilden här intill på Maja.
Däremot kan jag berätta för er som hängt med i texten så här långt, vem den lilla pojken är.
Han heter Gabriel, 8 år, och bor i Lomma. Jag kan avslöja att han fick ett jätte na
pp i rymden. Lillflickan som tittar upp, är hans syster Alva, 6 år. Ni ser henne på den lilla bilden med en kaka i munnen.
Hoppas Maja ursäktar mig för kuppen, med mina två barnbarn som jag lagt in i hennes sagovärld.
Själv säger Maja så här till mig:
-Egentligen har jag inga namn på barnen jag skapat. De bara finns där.
Det kommer mera Maja på bloggen.
Tålamod, gott folk!



...och från sagornas underbara värld till den hårda verkligheten. Sydsvenskan skriver i dag om en giftskandal i Lomma.
Hur korkat får livet bli?
Sydsvenskan HÄR!

Inga kommentarer: