torsdag 17 november 2011

HALLÅ! Alla Lommabor. Var med och döp byns nya kanal!

På bilden kan ni se var Lommas senaste begivenhet ska rinna in från Höje å. Den lilla inlagda bilden, längst upp till höger, har jag hämtat från kommunens fräscha planskiss utmed Kajgatan. Den är själva kanalen.
Nu finns det ett problem med kanalen.
-Den har inget namn, konstaterar kommunens gatuchef, Ingemar Nilsson, för mig.
Aj, aj...en kanal ska givetvis heta något. Gatuchef Nilsson och jag kom snabbt fram till, att låta er som läser bloggen komma med förslag på namn till Lommas lilla stump som ger en doft av Venedig.
Maila mig: callerockback@rocketmail.com
Jag låter sedan alla förslag gå vidare till Ingemar Nilsson.

Den nya kanalen.
Där har ni också förklaringen till det eviga dunkande som sprider sig ut över byn. Plintarna till brobygget över kanalen bankas ner. Fast se/hör allt dunkande positivt. Lomma växer mest och bäst i Sverige. Och då måste det få låta.
Här nedanför kan jag också presentera den rykande färska planskissen över hur det kommer att se ut längst Kajgatan i framtiden.
Men, framför allt, glöm inte maila mig namnförslag på Lommas nya kanal:
callerockback@rocketmail.com



KORTNYHET
Restaurangen vid biblioteket i Lomma, Aq va Gott är till salu.
Skånska Dagbladets reporter, Marianne Pernbro, skriver:
"Priset för restaurang och café Aq va Gott är satt till 950 000 kronor. Hyran är 14 900 kronor i månaden. Restaurangen har 55-60 sittplatser inne och 80 platser på uteserveringen mot hamnen. Den har också fullständiga rättigheter.
I försäljningen ingår även den glasskiosk som ligger intill vid terrassen ut mot hamnen men utsikt över inloppet".

Inga kommentarer: