fredag 4 november 2011

FREDAGSPANELEN

Det är inne med Fredagspaneler. Ni möter dessa allvetare i både radio, TV och så finns det tidningar som hakar på.
Jag har alltså missat något. Därför är det i dag premiär för Bloggens FREDAGSPANEL!
På plats:
Abraham Lincoln (förkortad AL), Adolf Hitler (förkortad AH) samt Tage Erlander (förkortad TE).
Välkomna mina herrar. Jag hoppas ni haft en bra vecka.
-Tja, nej, jovisst, blir svaret i kör.
OK, då drar vi igång.

Fråga: Rihanna fick ställa in i Malmö pga utmattning. Vad tycker ni?
AL: Den stackars lilla flickan sitter fast i ett slavkontrakt. Befria Rihanna!
AH: I Auschwitz har artisterna en viss förmåga att gå upp i rök. Skicka henne dit.
TE: Per-Albin Hansson sa alltid...n
ej, det sa han kanske inte. Alltid. Jag börjar bli förkyld.

Fråga: Greklands ekonomi har havererat. Järnladyn och kanslern Merkel slog tillbaka med en rak tysk höger.
AL: Vem applåderade? Inte grekerna i alla fall. När jag talade i Gettysbrug, blev det stående ovationer.
AH: Kansler? Who, förlåt...vem, frage ich mich. Ring upp Himmler.
TE: Per-Albin Hansson hade förvandlat sk
atteparadiset Grekland till ett folkhem.

Fråga: Kommer ni att läsa boken “Jag är Zlatan“.
AL: Är han bättre än kanonerna i Gettysburg? Tror inte det.
AH: Upptäcks det några "polska herrar
" måste de avlivas.
Fråga: Men Zlatan är svensk.
AH: Jaså. Kaltenbrunner! Ta mig till Scheißhaus...
TE: Jag håller på AIK...AIK,AIK...förresten, börjar det bränna i halsen.

Tack då, mina herrar. Vad ska ni göra i helgen?
-Se på Doobidoo.
FOTNOT: President Lincoln höll ett tal i Gettysburg som blivit världsberömt. Hitlers magproblem ställde ofta till det. Då fick generalerna ställa upp. Scheißhaus betyder skithus. I sina Dagböcker oroar sig Erlander ständigt för sin hälsa. Han är ofta förkyld. Skriver han. I alla fall.




Och HÄR finner ni allt om kraniefyndet i Lomma.
(klicka på HÄR!)


Inga kommentarer: