torsdag 10 november 2011

Bloggen avslöjar: McDonalds till Lomma!


Nu är det alltså klart. Hamburgerkedjan McDonalds etablerar sig i Lomma. Platsen är den tomma ytan intill Statoilmacken. Markarbetena är redan påbörjade. Se bilderna längst ner som jag tog i dag på förmiddagen.
På den lilla yta som blir över, ska det bli en pendlarparkering.
-Ja, så är det. MacDonald kommer till Lomma. Allt är klart. Skanska som äger mar
ken bekräftar för mig att kontrakten är klart, säger kommunens näringslivsutvecklare, Kristina Johansson, till mig.
Läget, kast med liten boll, från motorvägsavfarten mellan Malmö-Göteborg, är det allra bästa. Jag vet också att det är många i Lomma som nu skriker "Äntligen"! Hur det nu än är med nyttigheten, vet jag att många Lommabor är sugna på deras degiga bröd med lite malet kött emellan.
Fast helt lätt för MacDonald att ro hem guldläget i Lomma, har det inte varit. Hamburgerkriget har i all tysthet, pågått under flera år. Både Maxi och Burger King har varit med i matchen ända in på mållinjen.
MacDonald blir alltså den första snabbmatskedjan som etablerar sig i Lomma. På sitt sätt är det en historisk nyhet som jag kan avslöja i dag.
Men själva öppningsdatumet smusslar m
an med. Hemligt. Räkna med att du redan till tidig vår, kan stoppa i dig en McFeast med bacon.
Även i Lomma.
Smaklig spis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt tråkigt att det blev den absolut sämsta av de hamburgerkedjor som finns i sverige. "I sveriges bästa boendekommun serverar vi de sämsta hamburgarna"... kanon... :(