söndag 23 oktober 2011

Slutsummering Allsvenskan: Över 50 timmar med MFF och två snytingar!

Det jag nu ska berätta om, stämplar mig som idiot av några ointresserade förtappade stackare.
Resten slickar i sig. Mumsfilibabba. MFF-resan 2011.
Det började den 3 april borta mot Trelleborgs FF som fick spela hemma (hemmaplanen höll inte måttet) på Swedbank Stadion i Malmö. MFF seger med 4-2. Vi var 9542 som frös om röven.
Det slutar i dag borta mot Örebros SK. Jag följer matchen från min TV-soffa. Varmt och skönt och ett glas vin som salut.

Jag har när slutsignalen går, en total matchtid i Allsvenskan med MFF 2011:
2700 min=45 tim
Lägg till halvtid: 450 min=7,5 tim
Sammanlagt: 52,5 tim
Summa: 2 dygn, 4,5 tim
Med andra ord, så har jag suttit och stirrbligat på mitt lag i mer än TVÅ DYGN!?
Av allt detta tittande, har jag tillbringat sammanlagt ca 1 dygn och 6 timmar på Swedbank Stadion i Malmö. Plussa på med all väntan och bilkörning Lomma-Stadion t o r (ca 4-5 mil). Då kan man utan vidare lägga till ytterligare ett dygn. Minst.
Vännen BG som är totalt ointresserad tycker nog att jag behöver söka akut psykiatrisk hjälp.

Två rejäla snytingar har jag åkt på.
Först mot Helsingborgs IF den 24 maj. Ni minns säkert dåren som såg till att domaren bröt matchen. Det väldiga läktarhavet kokade av ilska. Det var tur att polisen tog hand om honom, annars hade publiken gjort Kaddafi av honom.
Och så matchen mot Djurgårdens IF i slutet av juli. Djurgårdens supportrar slängde in knallskott och matchen bröts.
Det har jag aldrig under mina mer än 55 år med MFF varit med om, alltså att allsvenska matcher fått brytas. Bedrövligt är ordet.
Tycker ni jag tillbringat alldeles för mycket tid av mitt dyrbara liv som stirrbligande åskådare?
Egentligen blir det ännu mer tid. Lägg därtill alla övriga matcher. Bara landslaget med Zlatan i spetsen ger ytterligare 18 timmar effektiv speltid.
Nästa år tar vi GULD.
Håll ut!

Inga kommentarer: