fredag 7 oktober 2011

BUUUU...åt Svenska fotbollförbundet!

För en kort stund gick luften ur mig. Orsaken är att Svenska fotbollförbundets disciplinnämnd i dag bestämt, att den avbrutna matchen mellan Malmö FF-Djurgårdens IF ska spelas om den 15 oktober.
MFF var i ledning med 1-0 när matchen bröts. Jag var där. Jag och många fler med mig, såg med egna ögon att de s k knallskotten kastades in mot planen av supportrar till Djurgården.
Om matchen spelats i Stockholm och det varit supportrar till MFF som kastat in knallskott, hur tror ni då det slutat?
Just det, absolut inget omspel. Djurgården hade dömts som vinnare med 3-0.
Jag har inga lämpliga ord kvar för disciplinnämndens korkade beslut. Min ord är slut.
Snälla, ge mig en spruta den 18 oktober på Lomma Vårdcentral.
Tyvärr hjälper den inte mot disciplinnämndens beslut. Däremot slipper jag influensan.
Fats jag slipper aldrig förbundets hövding, Lars-Åke Lagrell. Mot honom hjälper inga sprutor i världen.
FOTNOT: I dag blev det klart med tider och datum för höstens sprutfest på landets vårdcentraler.

Inga kommentarer: