måndag 27 juni 2011

Räcket som räddar Lommaborna nu på plats

Jag har plockat midsommarblomster på ett helt annat håll i landet än i Lomma. Batteriet urladdat. Utan pardon bytte jag ut havets brus mot skogens sus.
När jag återvände hem till Sveriges b
ästa kommun, hann jag knappt sätta mig, innan telefonen ringde.
-Calle, har du sett att man satt upp ett räcke utanför apoteket, undrade vännen Eva.
-Nej, det har jag inte. Jag kom precis hem efter en midsommar i sus men inget dus, svarade jag.
Eva har som många andra följt mina skriverier om den där förargliga trappavsatsen utanför byns a
potek.
När bygget stod klart för några år sedan, beslutade någon vis person att ”här ska minsann inte vara något räcke”.
Ja, vad hände?
Jo, Lommaborna föll som klubbade oxar utför den förargliga trappavsatsen.
Jag skrev om Maj-Britt (bilden till vänster) som slog sig sönder och samman. Någon hjälp från kommunens sida fick hon inte.
I slutet av april i år körde Rolf med sin rullstol rakt ut i det fria. Ambulans tillkallades. Av en händelse kom jag precis förbi och tog bilden (till höger).
-Förbannade bloggare Rockbäck. Jag tänkte fel, måste ”här ska minsann inte vara något räcke”, ha tänkt, för nu finns där ett lååångt och säkert räcke på plats.
Tack för det. Och tack Eva för att du hörde av dig.
I bland hjälper bloggen till på sitt lilla vis.
Trevlig fortsättning på sommaren.

Inga kommentarer: