måndag 13 juni 2011

Grattis Lommabor! I dag lyfter vi på hatten till byns nya mattempel!


När jag för en tid sedan avslöjade här på bloggen, att Coop Extra ska etablera sig i Lomma centrum, slog det ner som en bomb. På Coop. Lommaborna jublade.
I dag var det meningen att man skulle avslöja de storstilade planerna på en presskonferens. Den fick ställas in.
Därför bestämde jag mig för att visa lite bilder, på hur den nya superbutiken i Lomma kan komma att se ut, när den invigs till julen 2012. Märk väl att jag skriver kan.
Först trodde jag att man skulle flytta över konceptet rakt av från sina tidigare butiker, Coop Extra. Typ butiken på Värnhemstorget i Malmö.
Då blev det lite nya fräscha "viskningar och rop" i mitt öra. Nej, i stället vill man föra över mycket av konceptet som finns i den nyöppnade Coop Forum på Gunnebo-området i Lund.
Alltså åkte jag dit och tittade. Och fotograferade.
Ack, sicken butik. Mumma för köpgalna. Stora breda gångar. Finns ALLT och då menar jag precis ALLT.
Lomma Centrum kommer t o m att få en toalett. I dag finns det ingen. Tomt. Gubbarna får tömma i buskarna.
Kolla in mina bilder. Och hattarna i vinjettbilden. Dessa tillverkade jag av köttdisken och grönsaksberget.
Jag har skrivit det förr, men det tål att upprepas: det stundar goda tider för oss Lommabor.






Inga kommentarer: