onsdag 1 juni 2011

BILDEN som kan fälla kungen

Alla tidningar skriver om den. Alla talar om den, men ytterst få lär ha sett den.
BILDEN!
Det är endast tre reportrar från Aftonbladet, Expressen och TV4 som säger sig ha sett BILDEN. Och så då Dan Norrå, fotograf på TV4 som är en bildmänniska.
Han säger om BILDEN:
”Min första känsla som fotograf är att de är sanna. Det finns olika detaljer, men det är klart: ingen kan garantera, de kan vara manipulerade.”
Dan Norrå är som bildmänniska, det starkaste kortet. Fast han uteslutet inte att BILDERNA(!) är manipulerad.

Med dagens digitala teknik, är det ingen större konst att manipulera en bild. Ni som följer min blogg, har säkert upptäckt en och annan dragning. Därför monterade-finare ord för att manipulera-jag samman kungen med en fager kvinna. Även en klant som jag kan alltså manipulera bilder.
För att förstärka bilden lade jag till en pratbubbla med en begåvad text. Jag gjorde sedan bilden svartvit. Stämningen målades bättre fram på så vis, tycker jag. Idéspruta till texten är faktiskt vår egen monark. Han sa faktiskt öl-madammer i den där beramade intervjun med TT:s reporter, Tomas Bengtsson.
BILDEN, eller flera, som konungens undersåtar nu väntar på att få se, kommer säkert.
Fast väntar vi på det?
Jag vet inte.
Det börjar bli mer än pinsamt. En bananrepublik känns redan väldigt fräscht.
Regi.
Det svenska kungahuset, fast med en gangster som kortblandare.
Här nedanför får det därför bli en repris på hur Frank Sten ser på saken.
Kaffe utan grädde...

Inga kommentarer: