fredag 27 maj 2011

Jag-en GUBBSKRUTT!

Det skulle ta 1260 inlägg på bloggen innan sågen kom fram. Det tog tid.
Det var premiär för Calle Rockbäcks BLOGG den 8:e juli 2008. Det första inlägget handlade om Adolf Hitlers medicinlista. Jag skrev bla om hans sura fisar, vilket ställde till problem för Speer, Kaltenbrunner, Himmler och de andra galningarna i nazitoppen.
Ingen vågade klaga. Alla fick andas in och hålla truten.

Många gånger har jag utmanat ödet och skrivit fränt. Ingen har blivit förbannad. Tills nu.
I föregående inlägg avrundade jag med att klaga över att det inte fanns någon pub i byn. Då jävlar tog det fyr i helvetet. Salvan som avlossades:
”Hur kan du skriva att det inte finns nån pub i Lomma?? Vi har ett flertal restauranger/krogar/pizzerior, där det serveras både mat och alkohol under kvällarna och halvt om halvt fungerar som en pubar!
Eller du har en alldeles egen definition på en "pub"!!
Trött på allt ditt skitsnack herr Rockbäck!!
SKÄRP DIG GUBB-SKRUTT! ”
Avsändaren är anonym, men att det är en kvinna, kan jag ta fem stora starköl på.
Du har faktiskt rätt.
Jag är en Gubbskrutt, trött och dyster till sinnet. Luktar vadmal.
Nej, det blir ingen Playtones i tältet-Lommafesten-i kväll för min del. Jag kommer att sitta hemma och grunna över det tunga livet, just nu.
Jag snackar också alldeles för mycket skit. Herregud, hälften hade varit nog.
Och du.
Jag fastnade för ditt namn på mig-Gubbskrutt. Jag hoppas du gillar att jag i framtiden kommer att använda mig av det. Nej, det är inget skitsnack.
Andra sidan så finns det fortfarande varken någon pub eller någon offentlig pissoar i Lomma, Sveriges bästa kommun.
Och du.
Turisterna får fortfarande ligga under bar himmel.
Det är nog angelägnare än en pub.
Hör av dig till din egen GubbSkrutt.
Du kan t o m komma att få ett pris.
Det du.



1 kommentar:

Anonym sa...

Inte heller kan man åka Pågatåg till Lomma. Vi har spår men tågen går förbi.....