onsdag 18 maj 2011

COOP satsar på ny jättebutik i Lomma?


Det går knappt en dag, utan att folk i byn kommer fram till mig och frågar:
-Vet du vem det blir som tar över grusgropen i Lomma Centrum?
Nej, det vet jag inte. Trots ihärdiga försök.

Tidigare har jag haft lätt för att få kontakt med med Midroc:s VD, Magnus Skiöld. Fastighetsbolaget äger den aktuella markbiten.
Magnus Skiöld har, emellertid, alltid gett ett svävande besked. Nu har han valt att lägga på locket. Svarar inte på telefon och ringer inte upp. Osynlig.
Tystnad råder, tipp, tipp, tapp.
Jag har fått gå andra vägar.
Detta har jag fått fram.

Av alla kandidater finns endast kvar, COOP och Hemköp. Den sista veckan har emellertid COOP lagt in en högre växel.
I Lomma finns sedan tidigare en trött Konsumbutik i Lomma Centrum. Den kommer i så fall att läggas ner.
I Lomma finns Hemköp som granne. Deras planer på en utbyggnad har strandat. Det skulle visa sig bli alldeles för dyrt att ta över mark som i dag är parkeringsyta.
Hemköp får i stället ladda med en annan moteld till fromma för konsumenterna.

Att nu markägarna, Midroc, har lagt locket på, kan också tolkas som så, att man inom kort lyfter av locket och presenterar Lommas egen Roland Nilsson-variant.
För efter semestern i sommar ska man börja gräva ut det underjordiska garaget.
Då måste COOP:s planer för Lomma vara spikade-locket av!
FOTNOT: Med Roland Nilsson-variant, menas kacklande om vem som ska bli ny tränare för MFF.

Inga kommentarer: