lördag 12 mars 2011

Lomma fick rätt: Eric Saade vann Melodifestivalen!

Ja, så kan det gå. När vi som bor i brf Måsen i Lomma röstade under lördagens förmiddag, fick Eric Saade flest röster. Han var alltså vår vinnare på ett tidigt stadium.
Det var bara i stort sett jag och Peter som sprang vilse. Vi lade vår röst på Sara Varga. Hon slutade, ja, var då. I bottenträsket? Ingen visste, mer än att även hon sprang vilse.
Peter och jag fick alltså lång näsa. Det blir skampåsen över huvudet nästa gång vi träffar våra kamrater.

Annars tycker jag att årets finalfält på Globen var det vassaste någonsin. Ingen av de tio låtarna gav mig läbbiga blemmor på kroppen. Det var fullt ös i två timmar. Till slut visste jag varken in eller ut. Plötsligt hissade jag Swingfly, rockade loss med The Playtones och blev förälskad i Sanna Nielsen.
När kalaset var över kändes det nästan som nyårsafton. Och tame tusan. När jag skriver detta är det faktiskt någon som bränner av raketer i Lomma. Ska Eric Saade firas, så ska det tydligen firas rejält.

SVT genomförde en lysande produktion med en scenografi i absoluta toppklassen.
Programledarna, Rickard Olsson och Marie Serneholt, har skött sin uppgift med den äran. Adam Alsing får vi säkert se mer av i nästa års Melodifestival.
I särklass sämst denna afton var Elsa Billgren som skötte eftersnacket. Var hade man hittat detta stolpskott?
Fast bäst var naturligtvis Eric Saade. Han fick flest röster, både av svenskarna, Europa och som sagt var, Lomma.
Rätt låt vann.

1 kommentar:

Junitjej sa...

Jag dissar numera melodifestivalen. den är inte som förr! Det känns som att det spelar ingen roll vilket bidrag vi skickar till eurovisionschlagern. Vi vinner ändå inte. Ha en trevlig söndag!