fredag 11 mars 2011

Jordbävning! Och Japaner har upptäckt bloggen?


Japan drabbades av en enorm jordbävning, ca 38 mil utanför den nordöstra kusten som mätte 8,6 på Richterskalan. Resultatet blev bla annat en tio meter hög tsunami som svepte in över landet.
Mitt i detta drama, upptäckte jag att bloggen den senaste tiden haft mängder med besökare från Japan.
Varför har jag ingen aning om. Jag kan endast konstatera att den besökarstatistik som blogg verktyget levererar, visar mig fakta. I mitt fall rör det sig om en blogg tsunami. Faktiskt.
Efterlysning:

Det hade varit över måttan intressant, att få veta vad det är som lockar in japaner på min blogg. Översättningsverktyg som finns till höger på bloggen, översätter samtliga 1175 inlägg i ett nafs till ca 37 språk. Men ändå, japanska...
Jag hoppas någon i Japan läser min efterlysning. Det kan också vara så att det är svenskar som är bosatta i Japan. Kanske t o m tidigare Lommabor. Läser ni detta, så hör av er till mig. Maila:
callerockback@rocketmail.com
Det är inte bara jordbävningen som lockar.
Hur har ni det i Japan?

Inga kommentarer: