fredag 4 februari 2011

Vem sprängde Tonys fiskebåt i Lomma?

Tisdagsnatt väcktes Tony hemma i Lomma med det alarmerande beskedet:
-Någon har spräng din fiskebåt. Den står i ljusan låga i hamnen.
-Nej, inte detta också, tänkte Tony och for ner till hamnen.
Räddningstjänsten fanns på plats. Fiskebodens container hade också brunnit.
-Någon sprängde både den och min båt. Styrhytten rök. Det blir inget torskfiske för min del, säger Tony och fortsätter:
-Visst har jag försäkring, men jag förlorar stora pengar, när jag inte kan gå ut och fiska torsk.
Tony som normalt är en glad fyr, är dyster till sinnet.

Det vore fel att påstå att lyckans fe har varit på Tonys sida. Han har inte mer än hämtat sig och kommit tillbaka från två stora hjärtoperationer. Då spränger någon hans fiskebåt.
-Efter den första operationen gick det riktigt snett. När jag kom hem och började rehabilitera mig så släppte det. Jag klövs på mitten. Det blev en ny operation, berättar han.
Tony som är en gammal fotbollsspelare på elitnivå, visste vad som gällde. Efter stenhård träning var han tillbaka i sin älskade fiskebåt igen. Och nu det här.
Har du några fiender?
-Nej, i alla fall ingen som kan tänkas göra så här mot mig, säger han.
Polisen misstänker mordbrand och utredning pågår.

Inga kommentarer: