fredag 11 februari 2011

Från häftigaste OS-souveniren i London 2012-till NAPPTRÄDET med "Dörrwhisky" i Lomma!

Barnbarnet Gabriel är tokig i tåg. Det var jag också som barn. Drömmen var att bli lokförare. Gabriel är värre ändå. Han spar varje krona för att köpa sig ett eget tåg.
ETT RIKTIGT!
Numera släpps souvenirerna till London-OS 2012 i strid ström. Det elektriska tåget är klart det häftigaste. Prislappen 150 pund, ca 1633 kronor.
Jag blir JÄTTESUGEN.
Gabriel hade bara älskat det.
Redan nu är det ett samlarobjekt.

När Gabriel är lika gammal som farfar står han i framtidens Antikrunda. Experterna vänder och vrider på det unika elektriska tåget från London-OS 2012.
-Det är en guldklimp, säger experten.
-Farfar visste allt vad han gjorde. Han var en sällsynt klok farfar, svarar Gabriel.
Mumma.

Jag tror jag tager mig en nappHoppla!
Ett nappträd.

Bättre än så kan inte en vårbild bli. Dessutom tror jag att det är Lomma först nappträd.
Vännen Boel som tog bilden skriver:
"Om du går söderut längst med stranden från badbryggan i Lomma, nästan borta vid stenpiren, så ser du trädet.Gulligt!"
Ja, Boel. Jag håller med dig. Det är hur gulligt som helst.
Och nu börjar det banne mig snöa ute. Man får aldrig vara riktigt glad.
Tack för bilden, Boel.
Då damp det ner ett nytt nappbesked från Boel:
"Calle, det är mina kära make som tog bilden med sin mobiltelefon. Det är han som ska ha berömmet."
OK då.
Napp på dig Benny. Vi kan behöva det.
Jag knallade över och så tog vi oss en "dörrwhisky.
Napparnas NAPP!
SKÅL FÖR DET GODA LIVET (fredagsmys)!

Inga kommentarer: