tisdag 21 december 2010

Mellan Lund-Lomma gick det för fort i dag.



Och i cykelstaden Lund, var det bara en som cyklade. En ynka rosa cykelsadel stack upp i det vita havet vid stationen i dag på förmiddagen. Hoppas damen i fråga kom med något tåg som numera går som fan själv.
Jag tog alltså bilen i dag. Trots att mängder med snö dränkt oss under natten. Julklappshysteri. Sydsvenskan kom inte i morse, så jag fick starta med att köra till Havsblick och hämta min tidning. Där körde jag fast i snömassorna. Mitt ekipage spann loss som det var drag racing. Jag satt fast.
Nu är jag emellertid tränad från hårda vintrar i Västergötland. I bagaget fanns räddningen, en snöskyffel. Tack och lov att Starke man är utrustad med en klok och förutseende hustru.
Efter mycket om och men, kom vi lyckliga både till Lund och hem till Lomma igen. För andra-se vinjettbilden- gick det sämre. Bilden knäppte hustrun, så att säga i farten.
Här följer lite snöbilder från rekordvintern i Lomma julen 2010. Ja, du milde tid. Kallt som helvetet är det också.





Inga kommentarer: