tisdag 7 december 2010

Lommabladets reporter, Ellen, golvade mig!


Här nitar Ellen Skärstrand fast mig på bild till Lommabladet. Hon var hemma och intervjuade mig i dag, tog bilder och pratade allmänt journaliststrunt. Resultatet får vi se i nästa veckas utgåva av Lommabladet.
Det blev en stund trevlig samvaro. Självklart blev det ett vansinnigt spännande samtal eller intervju, om ni så vill.
Ellen, 24 år, fick träffa Calle, 64 år, en murvel i sina bästa år.

Ellen fick se en bild på väggen i mitt lekrum. Jag intervjuar drottning Silvia. Sådana bilder imponerar alltid på unga journalister.
-Drottningen?! Jag har inte träffat så många kändisar, biktar sig Ellen för mig. Jag har bara intervjuat Julian Assange. Du vet, han med WikiLeaks.
Drottning Silvia föll som blötsnö till marken. Julian Assange överlämnade sig i dag till polisen i London. Människan är för böveln en världsnyhet.
Murvel Calle tittade på nybakade journalisten Ellen.
-Det var när jag praktiserade på Sydsvenskan i våras. Jag intervjuade honom via Skype, fortsätter Ellen som den naturligaste sak i världen.
När Ellen hade gett sig av till bilprovningen, plockade jag ner drottning Silvia från väggen.
Man får aldrig vara värst...

Inga kommentarer: