onsdag 10 november 2010

Urtidsmonster-Lommas nya landmärke

Den ser ut som en jättefågel från dinosauriernas tid, ni vet jura och krita. Men det är det självfallet inte.
Lommas nya landmärke nere vid småbåtshamnen är en ny fräsch mastkran som Lommabuktens Seglarklubb köpt in.Kranen är elektrifierad och styrs trådlöst från en manöverlåda.
Nu återstår det bara för vännen Pelle, bloggens egen Kapten Kidd, och placera en julgran med belysning i toppen på kranen. Det var väl en god idé.
Mannen här nedanför är inte Pelle utan Humphrey Bogart (1899-1957), en gång i tiden en stenhård skådis.
Vad har det nu med mastkranen i Lomma hamn att göra. Inte ett dugg.
Däremot har min kompis fått en filmroll i Hollywood som påminner starkt om Borgarts stenhårda figurer.
När jag hämtat mig, kommer storyn på bloggen.
Fram till dess sitter jag och är avundsjuk så jag får huvudvärk.
Jag en korvgubbe i TV-serien Starke man.
Suck.

Inga kommentarer: