måndag 8 november 2010

Så här såg det ut när drömmen slog in-SM-GULD!





Malmö FF:s marsch mot SM-GULD blev till en makalös upplevelse. När slutsignalen ljöd brast alla fördämningar. Tusentals och åter tusentals åskådare stormade planen i en ofantlig glädje. Framför mina ögon såg jag spelare som hissades i luften efter att matchtröjorna slitits av. De halkade omkring skrattande som tvålbitar ovanför huvudena på den glädjerusiga publiken. Extasen total.
Man kan med fog säga att Malmö exploderade.
Jag har då aldrig upplevt något liknande. Då har jag ändå varit med åtskilliga gånger när MFF blivit Svenska Mästare i fotboll. MFF slog Mjällby med 2-0. HIF orkade bara spela oavgjort mot Kalmar FF. SM-GULD till Malmö.
Det märkliga är att min dröm slog in. Kolla in inlägget här nedanför. Drömmer man om vitt bröd blir det vinst. Men i min dröm fanns obegripligt nog även Supremes med. Det var tur det. Här stormar tjejerna fram:

Inga kommentarer: