fredag 26 november 2010

Kattuppror i Lomma: "Ta hand om era katter!"


Aldrig tidigare har jag upplevt så många hemlösa katter i Lomma som nu. Katterna har helt enkelt kastats ut från den goa stugvärmen till vinterkylan som nu tar deras liv.
Nu har emellertid bostadsrättsföreningen Ankaret nere i hamnen i Lomma satt ner foten. Styrelsen har gått ut till de boende med en efterlysning.
"Om inte någon tar hand om katterna kommer dessa att infångas!", heter det något kryptiskt.
I min egen bostadsrättsförening, Skrattmåsen, sprang jag i dag på vår egen Catwomen (jag låter henne vara anonym).
-Jag kommer precis från djursjukhuset. Jag har varit där och lämnat en katt. Vad är det för människor som bara slänger ut sina katter? Fruktansvärt. Katterna kommer att dö i kylan, säger Catwomen till mig upprört.
Ett kattuppror rasar i Lomma. Det är helt rätt. Något måste göras åt katterna. Ägarna håller sig garanterat undan, säkert som Amen i kyrkan.


Inga kommentarer: