fredag 24 september 2010

999!


Ja, just det. Detta är blogginlägg 999, sedan jag startade upp BLOGGEN den 8 juli 2008. I mitt första blogginlägg skärskådade jag Adolfs Hitlers fisande som var rena rama stinkbomberna. Herr Hitler hade alltså väldiga gasproblem. Jag öppnade alltså mitt bloggliv med att presenterade hans medicinlista som omfattade hela 79 preparat.
999!
Efter det har det blivit en rasande trevlig resa som Blogg-Calle alt. Calle-Blogg, namngivet av Lommas kommunalråd Anders Berngarn. Mina bloggläsare har under denna tid gått från några få besökare till ett par hundratusen (100 000-tals). Makalöst. Utvecklingen har varit enorm.
999!
Jag skryter gärna med att det inte finns någon i Lomma Kommun som gett orten en sådan massiv publicitet och reklam som jag gjort. Mina blogginlägg läses nämligen över hela världen.
999!
Det är också ett larmnummer (telefonnummer) för folk i nöd i åtskilliga länder:
Saudiarabien, Irland, Polen Storbritannien, Kenya, Tobago, osv och inte minst Bangladesh.
999!
Nästa blogginlägg blir nummer 1000 (ETTUSEN)!
Jag undrar just vad jag då ska hitta på?


Inga kommentarer: