måndag 19 juli 2010

Så här får turisterna sova i Lomma-UNDER BAR HIMMEL!


Mitt avslöjande om att det inte finns några som helst övernattningsmöjligheter i Lomma, har väckt stor förvåning:
Inga hotell, stugbyar, Bed&Breakfast eller ett vanligt enkelt rum att hyra. Ingenting.
Det som erbjuds är det som mannen på bilden får göra, sova under öppen himmel under ett träd eller bland sanddynerna på Lomma Beach.
Därmed är Lomma kommun unikt. Det är den enda kommunen från Strömstad i norra Bohuslän till Haparanda i norr som inte har några som helst övernattningsmöjligheter att erbjuda en besökare/turist.
Det finns inte ens en turistbyrå i kommunen.
Skam.

Ni som hänger med på bloggen har säkert tagit del av inlägget här nedanför. Jag lät världsresenären, Rolle af Trollhättan, turista i kommunen. Det blev ingen upplyftande historia. Uselt, med andra ord.
-Det är t o m bättre i mörkaste Afrika. Även i Jinka i Etiopien hittade jag en resort och kunde sova över, berättar han.
Lakanet och kudden hade sett sina bästa dagar. Under dörren tryckte han in en gummikil, för låset till rummet var av dåligt standard, om herrskapet förstår vad jag menar.
-Det är ett knep att säkra rummet, säger Rolle vidare.
Hur som helst, så fanns det i alla fall ett ställa med en någorlunda hyfsad säng att hyra. Det är mer än vad Lomma kan erbjuda.
-Våra gäster från Tyskland, fick ta in på Hilton i Malmö. Till min förvåning kunde jag inte hitta några övernattningsmöjligheter i Lomma, berättade en av morrondopparna vid badbryggan i morse för mig (20 grader i vattnet).
I bland slutar man aldrig att förvåna sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Regel 1A i kvällspress (och uppenbarligen Calles blogg) - kolla aldrig en nyhet, den kan ju spricka....
Här kan man bo om man besöker Lomma: http://www.vragerup.se/
Peter