lördag 3 juli 2010

Mikael i Lomma löste duvproblemet

Visst är det alldeles sant. Här står Mikael och viftar med en plastflaska. När duvorna började bygga bo ovanpå hans markis, kom han på den strålande idén att placera en vanlig tom plastflaska i boet. Jag skrev om det här på bloggen den 2 juni. Nu en månad senare säger Mikael så här:
-Jag provade olika modeller, bla lindade jag in en tom ölburk i folie. Plastflaskan blev till slut en lösning som tydligen fungerar. Det känns väldigt bra.

Mikael som är min granne, har fört en olustig kamp mot duvornas bobyggande på sin balkong i flera år. Det mest effektiva har varit att riva boet, om och om igen. När familjen seglat iväg på semester, så har jag fått fortsätta rivningsarbetet.
Nu har alltså Mikael vunnit kriget mot duvorna. De har kapitulerat för plastflaskan.
Det krävdes en forskare på elitnivå för att knäcka den nöten. Gott folk, Mikael är doktor i organisk kemi, så han äger hjärnan. Det är alltid det enklaste som är bäst. Det gäller bara att komma på det. På just den punkten stupar de flesta av oss.
Ni vet själva vilket helvete duvor kan ställa till med som bygger bo på balkonger och andra omtåliga mänskliga platser. Gör då som Mikael. Placera dit en tom plastflaska. Det fungerar.
Vad säger då Anticimex?
Chefen har semester. Jag återkommer till honom.





KUTTRANDE DUVPAR
Och så har jag fått ett mail med en bild från Ingrid. Hon skriver:
”Nu vet vi var kronprinsessan och prinsens bröllopsresa gick! Jo, till kubbmästerskapet i Skummeslövsstrand.”
Jag förstärkte bilden med att lägga in en bild i bilden.
Tack för bidraget, Ingrid.
En kul idé att börja en ny dag med. Kuttrande duor finns i hela världen.

Inga kommentarer: