fredag 16 juli 2010

Frank Sten gräver upp Zlatans "pojke" Albert


Den här historien började i går. Plötsligt dök det upp en bild, både på Facebook och min MFF-BLOGG. Zlatan står och håller i en liten pjalt som tutar sin vuvuzela i Zlatans öra. Pojken är Albert. Pappa Tobias tog den fina bilden. Alla gapade av pur förvåning. Nu är Tobias journalist. Det kanske kan förklara det vågade tilltaget.
I dag har jag bestämt mig för att gå ett steg längre. När det gäller speciellt omöjliga uppdrag finns det bara en lösning: jag kallar in Frank Ste
n (jo, det är han till höger på vinjettbilden). Visserligen har han lååååååååångsemester, men ändå.
Över till Frank Sten:

"Hej, kära vänner Jag skakade igång direkt. Den gravida magen ni ser på bilden här ovanför innehåller faktiskt Albert. Magen tillhör Rebecka, mamman. En förtjusande kvinna. Zlatans pojke har nu alla förutsättningar att bli lika berömd som "Chaplins pojke", filmen som kom 1921.
Må gott i värmen. Jag drar vidare i livet. Och njut av bilderna jag kapat åt mig. Min text är i vanlig ordning i nobelklass. Den dagen Albert får skägg, kommer han att bli förvånad, när han läser och ser det här antika blogginlägget."



Inga kommentarer: