onsdag 7 juli 2010

Apan i Täppan sågar den tippande bläckfisken

Bläckfisken Paul i Tyskland, har blivit världsberömd genom att ständigt tippa tyska segrar i fotbolls-VM. Utom i kvällens semifinal mot Spanien. Här satsar Paul på en spansk seger.
I gårdagens inlägg bjöd jag inför bloggens födelsedag (2 år) i morgon, på en bildkavalkad från Täppelivet. Jag sparade apan Juan tills i dag.
Förra sommaren poppade han upp från sin utkik i Täppan, lite då och då. Nu slår han till igen och sågar den världsberömda bläckfisken.
-Skräp och trams, ljug och båg, säger Juan bestämt och fortsätter:
-Vi djur kan inte tippa. Hur fan skulle det se ut?
Nu kan jag också avslöja hur Juan hamnade i Täppan. I korta drag gick det till så här.
Jag kommer knallade nere vid strandpromenaden i Palma de Mallorca. Plötsligt hör jag en röst från en rörig tingel-tangel bod:
-Hola Calle, tengo que colgar con usted (Hej Calle, får jag hänga med dig hem).
Ja, på den vägen är det.
Matchen då?
-2-1 till Tyskland.
Heja Juan!

Inga kommentarer: