måndag 7 juni 2010

Lommas kommunhövding börjar BLOGGA!

En BLOGG har miljontals ansikten. Min ser ut som den gör: en rörig diversehandel. Angelas blogg, är betydligt mer utmanande. Nu ska Lomma kommunalrådet, Anders Berngarn (m), också börja blogga. Hur den kommer att se ut, vet ingen. Färdriktningen blir säkert politisk och förhoppningsvis informativ för oss boende i kommunen. Samt säkert mer uppklädd än Angelas blogg.

-Det är Lommabladet som ska starta en politikerblogg. Där är det meningen att jag ska börja blogg så fort som möjligt, bekräftar Anders Berngarn för mig.
Det är utan tvekan så, att Anders ser
fram emot en ny spännande utmaning som det innebär att starta upp en blogg. Fältet är ofantligt. Utmaningen kolossal och möjligheterna obegränsade. Den framtida kontaktytan med de boende i kommunen, kan bli hur stor som helst.
-Jag har tänkt ta itu med ett ämne i taget som berör Lomma kommun, fortsätter han och berättar vidare, att han redan finns på Facebook.
-Det har blivit ett förvånan
svärt stort genomslag. Nu ser jag fram emot att börja blogga.
-Skriv bara inte fullmäktigeprotokoll på din blogg, skjuter jag in.
-Nej, jag lovar, säger han.
OK då, välkommen till bloggvärlden, Anders.
Jag lovar hålla ett öga på dig.

FOTNOT: Angela Monroe, 33 år, är grafisk designer och Robinsondeltagare. Hon är singel.
Länken till mitt blogginlägg den 1 april i år. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: