måndag 24 maj 2010

TV-KROCKEN: Victoria och Daniels bröllop klyver Sverige


Räkna med en krasch i TV-soffan den 19 juni. Samtidigt som SVT direktsänder hela härligheten i 42 timmar avgörs VM i fotboll i Sydafrika. Det kommer att bli gråt och tandagnisslan i många hem. Expressen/KVP/GT har här hela den kungliga gräddbakelsen.
Ta bara själva bröllopsdagen den 19 juni. Mitt under själva bröllopsyran med försnack, vigsel, kortegen genom Stockholm, kungaslupen Vasaorden, formidabel middag och bröllopstårtan som ska erövras, liras det fotboll i Sydafrika.

-Kamerun-Danmark spelas på kvällen. Den vill man inte missa, säger min fotbollsvän Rolf till mig.
Jag håller med. Den matchen blir den verkliga påfrestningen för familjelyckan. Danska landslaget kommer för många att bli en sur ersättning för våra utslagna svenska hjältar.

Tänk om Christian Poulsen slår in den avgörande proppen för danskarna, och du sitter och glor på Victoria när hon skär en bit från bröllopstårtan.
Oförlåtligt.
Mitt förslag: ta fram klump-TV:n från garderoben.



Inga kommentarer: