fredag 21 maj 2010

Leta upp Bloggens höjdartavla på karnevalen i Lund!

Här står jag med mitt konstverk som nu ställs ut i Lund. I dag brakar nämligen Lundkarnevalen igång och det är där ni ska kunna hitta mitt konstverk. Jag tror tavlan t o m är till salu.
Det är ytterst få konstverk som kan skryta med en publik på flera hundra tusen människor. Ja, det skulle väl i så fall vara konst av Picasso, Léger, Matisse, Braque och Modigliani. Andra sidan har man nu stulit deras verk från ett museum i Paris.
Den stulna konsten värderas till fem miljarder. Min underfundiga tavla om "Livets Mittpunkt", ligger väl ännu inte riktigt i den klassen.

Det hela började med att karnevalisterna tidigt i våras höll en "kluddardag" på biblioteket i Lomma. Alla Lommas barn stormade in och kladdade färg för glatta livet.
Det gjorde jag med. Det gjorde även Stellan Nordahl som är ordförande för Lomma Event. Han tyckte det var en bra uppladdning inför Lommafesten med Alnarpsdagen som brakar igång nästa helg.
Medan jag gjorde några snabba penseldrag värdig en renässansmästare, vevade Stellan runt med tungan i djup koncentration. Men kul hade vi. Nästan lika kul som det blir nästa helg. Lommafesten blir givetvis roligare än Lundakarnevalen, med eller utan, vår unika konst.
För övrigt:
Kan du hitta Bloggens tavla i karnevalsröran i Lund, hör av dig till mig. Och du. Glöm inte ta ett bildbevis.

Inga kommentarer: