lördag 8 maj 2010

Lady Gaga, YouTubes drottning. Jag, YouTubes trash people!

Livet är bra orättvist.
Här kommer en ung flicksnärta och sopar banan med Gud och envar. Lady Gaga har sålt elva miljoner album och över 35 miljoner singlar. I går kväll fyllde hon Globen i Stockholm.
Hennes musikvideor har resulterat i över en miljard visningar på YouTube. Al time high. Rekord.
Det är här jag kommer in i bilden.
Förra sommaren hamnade jag i ett storslaget filmklipp på YouTube. Vännen Björne skötte regi och kamera som t o m gjort Roy Andersson avundsjuk.
Vi besökte Sveriges enda kannibalmuseum. Jag jonglerade med förkrympa indianskallar. Det var ruggigt värre. Min skådespelarinsats avslappnad.
Robert de Niro.
Det har inte hjälpt.
Endast 87 besökare under snart ett år har orkat med denna lilla förtjusande filmstump. De flesta klickande står jag och Björne faktiskt själva för.
Snacka om YouTubes trash people, fast någon ska ju vara det också.
Nu återstår det att kolla in klippet med 87 visningar eller besökare. YouTubes mörker.


När ni nu njutit färdigt av denna underbara sekvens från en udda insyn i livet, så får ni väl också kika lite närmare på Lady Gaga.
Klippet här nedanför, har haft otroliga 198 884 892 visningar. Jämför det med mina 87. Rekord åt andra hållet, om Herrskapet förstår vad jag menar.
Det är t o m så stort så det håller på att sluka hela bloggen. Ni ser själva hur det sticker iväg och tränger sig in på Smått & Gott. Det har jag aldrig tidigare varit med om.
Förstår ni hur jag känner det?
Vi pratar här inte om någon utklassning. Skillnaden är så enorm att det nästan är ofattbart.
Det är skämmigt. Bli krossat på det viset.
Jag får försöka leva med det.


OK då. Vilket var bäst?

1 kommentar:

junior sa...

Kannibalmuseet vinner lätt.
Kommentaren om Keith richards brorsa är kanon.