fredag 30 april 2010

Sköna maj välkommen: Årets varmaste morgon i Lomma

Äntligen, kan man säga.
I morse hade vi i Lomma kl. 07.00 hela 11,4 grader varmt i min Täppa.
Rekord!
Det känns som en befrielse.
Vintern har varit VINTER.
April har varit vinter, fast med små bokstäver.
En bitande kall vind har pinat oss i Lomma.
Därför blir man extra glad när tempen tar ett skutt.
Sköna maj välkommen.
Trevlig Valborg.
Önskar
Crazy Horse.


ÖVERKURS
Kolla in bilden här ovanför.
Till vänster planen på Gamla Ullevi i Göteborg. På denna åker spelade
IFK Göteborg-Malmö FF en allsvensk fotbollsmatch i går. MFF vann med 2-0.
På samma bild har jag fällt in en gräsbild från min Täppa.
Jag kanske ska hyra ut Täppan till de allsvenska lagen?
Indianvår?
Ja, i vart fall i min Täppa.

Mer om matchen HÄR!

Inga kommentarer: