fredag 23 april 2010

...men min Herre Skapare! Vad håller människan på med?



Fredagen blev en underbart tokig dag i Lomma, men så har Georg som i George Formby (1904-1961), namnsdag. George Formby skrattade vi gott åt på stenåldern.
Vi benar upp:
Det började med att Anticimex ryckte ut till min bostadsrättsförening, Skrattmåsen, av alla namn. Kampen mot de äggläggande fiskmåsarna har inletts.
I går en gräsklippare som tvättade taket. I dag frustande män som klängde efter måsägg. Vi måste ha kolossalt unika takåsar i Lomma. Inte nog med det, för rätt som det var så dök min lumparkompis från tiden med Flygande Tunnan upp.

Jag var på väg ner för att bli i gasen på bussatorget. Skånetrafiken skulle leverera de nya bussarna som, enligt kommunalrådet Anders Berngarn (m) går på matavfall som omvandlas till gas.
Det blir man glad över att höra. När jag slänger en bit unken falukorv, kommer du till Arlöv. Tänk på det.
Annars var det väldigt fina bussar, inte minst för handikappade. Grattis. Äntligen.
I vimlet sprang jag på reportern Tobias Christoffersson som förmedlar all den kunskap om gasbussarna till omvärlden som jag inte begriper.
-Är det så idylliskt i Lomma som du skriver i din blogg, frågade han.
-Landet Astrid Lindgren, svarade jag och klappade om oppositionsrådet Karin Lyberg (s), där hon stod med sina gulliga barnbarn.
-Nästa gång du sover över hos mig, får du bli i gasen på riktigt, tjoade hon.
-Visst, svarade jag.
Fattas bara.




Inga kommentarer: