torsdag 29 april 2010

Lommabo laddar för världsrekord i fiske!

Nej, det här är inget skämt. Här sitter min granne, Peter, som årets första gäst i Täppan. Han är vässad till tänderna med maffiga fiskedrag. För i nästa vecka bär det av till Söröya i Ishavet.
De jättelika norska hälleflundrorna ska dras upp. Världsrekordet är på 211 kilo.
-Det ska bli en fantastisk upplevelse, säger Peter och visar med iver upp dragen som inte precis är för braxen och mörten. Det handlar om rejäla doningar, minst sagt.

Jag skrev om Peters planerade fiskeexpedition i november förra året. Då fick ni bloggläsare t o m rösta om ifall jag skulle åka med Peter till Ishavet. Nej, inte utan bedövning, svarade övervägande delen av er som fattat min sjukdomsbild.
Tack ska ni ha. Jag är mer lämpad för att lalla omkring hemma i Lomma.
I mitten av nästa vecka bär det alltså av för Peter och svärsonen Patrik. Då ger de sig av på sitt livs äventyr.
Naturligtvis kommer vi att följa dessa storfiskare här på bloggen.
Peter lovar att skicka hem både bilder och små trivsamma rapporter från rekordfisket.
Det ska bli spännande.
Jag tror jag går och metar.

Inga kommentarer: