fredag 16 april 2010

Historien om när Internet erövrade mig-från Italien.

Detta är mitt blogginlägg nummer 1009.
Respekt!
Jag driver två bloggar, en MFF-BLOGG som är för oss fotbollsnördar samt denna s k huvudblogg som påminner om g
amla tiders lanthandel. Här skriver jag om precis allting. Det är också här som stora delar av mina blogginlägg skapas.
Fast mitt internationella genombrott kom faktiskt med MFF-BLOGGEN.
Det var så att den italienska journalisten, Gianfranco Zottino, satt hemma i sin italienska by och surfade runt på nätet. Han letade efter uppgifter om Calle Palmér, en klassisk MFF-spelare som var proffs i Italien under åtta framgångsrika år på 1950-talet.

Internet öppnade sina portar och Zottino hamnade på min MFF-BLOGG. Han fann vad han sökte, nämligen Calle Palmér. Jag skrev om Calles 80-års dag för ett år sedan. Zottino jublade. Skickade mig ett mail. Kontakt skapades. Jag skrev tillbaka på italienska som jag inte kan, men tack vare Googles översättningstjänst skrev jag italienska som en infödd. Detta, mina vänner, är helt otroligt.
Ja, resten är historia.
Nu har Gianfranco Zottino skr
ivit en stor hyllningsartikel om Calle Palmér på webbtidningen http://www.statistichelilla.it/home.htm#News-Palmer
Inte nog med det. I kväll intervjuar också Radio Punto Calle Palmér.
På min MFF-BLOGG kan du få ytterligare detaljer. Länken får du här:
http://callerockbacksmff.blogspot.com


Inga kommentarer: