tisdag 27 april 2010

Bota en trist dag med Sveriges roligaste hundraåring


Mannen på bilden här till höger heter Jonas Jonasson. Jaså, du vet inte vem han är. Då kan jag berätta för dig att han skrivit den roligaste bok jag någonsin läst. Inte bara jag, förresten, utan många, många andra också.
Boken heter, "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" och getts ut av Piratförlaget.
Bara boktiteln får en bokslukare att bli betänksam. Efter tre meningar är du fast.
Hundraåringen Allan Karlsson är bara helt sjukt (modeord) galen.
Nu far boken som en raket mot toppen i pocketligan. Jag är inte förvånad.
Läs boken. Omedelbart. Den räddar din trista dag.
Om 36 år fyller jag 100 år. Jag måste också försöka kliva ut genom hemmets fönster och försvinna, helt enkelt göra en Allan Karlsson.
Problemet är bara att jag inte äger Allans formidabla bakgrund.
Problemet är också att jag med största sannolikhet när dagen randas, vilar tre alnar ner i jorden.
Jag har därför bestämt mig för att göra min egen variant av Allan Karlsson.
"Hundraåringen som klev ur kistan och försvann".
Det borde räcke en bit.



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med, det är en vansinnigt rolig bok och det kommer en uppföljare! Väntar med spänning...