söndag 31 januari 2010

TV debatten: Snubblar den röd-gröna röran på slipsen?


Alliansens manliga deltagare i partiledardebatten i SVT, gick ut hårt med moderna lilafärgade slipsar. Det ser snyggt och propert ut. Det är helt klart TV-mässigt som jag tror noterades i stugorna. Dessutom hade man matchande kostymer. Hägglund och Björklund toppade med gräddvita skjortor medan Reinfeldts skjorta var något, men bara något, blåtonad.
Någon som bryr sig?
Ja säkert fler än vad du och jag tror.

Så här tomt var det i halsen på oppositionen. Eriksson hade t o m knäppt översta knappen. Det är nog det värsta jag kan se. Ohly hade skjortan uppknäppt i halsen. Med den skjortan såg han mer ut som han kom direkt från ladugården.
Vackert är det inte att skåda. Definitivt inte TV-mässigt för fem öre.
Jag kanske ska tillägga att jag verkligen inte är någon slipsnisse, men någon jävla ordning får det allt vara.
Faller de på slipslösheten i september?

Kvinnorna var däremot fräscha. Mona Sahlin helt rätt i svart. Hon vet att det gör sig i TV. Kunde inte hon knyta en trasa kring Ohlys och Erikssons halsar?
Maud Olofsson är alltid fräsch.
Kvinnorna vann klädmatchen i TV.


Statskottet för valdebatten!
Sydsvenskan HÄR!
DN HÄR!
Svenska Dagbladet HÄR!

Inga kommentarer: