onsdag 13 januari 2010

Dagen började trist-och slutade med härliga SKANDALER!

Dagen började i tyngsta laget. Tidigt i ottan fick jag lämna in bilen. Byte av vänster framdörr. Påbackad. Billös. Nervkrångel.
Fortsatte med att kameran slocknade. Upp på skärmen kom sju bokstäver. Linsfel. På väg mot nervsammanbrott. En Nikon med endast några år på nacken borde hålla längre. Kostnaden att reparera långt över tusen spänn.
Slänger skiten. Får köpa ny. När jag får bilen tillbaka. En billig rackare. Avant på Netonet.
Bloggras. Ingen kamera. Inga blogginlägg.
!


Jag lägger mig på Kronblom-sängen. Sugen på en jätteskandal och sätter i mig boken "Ers majstäts olycklige Kurt", skriven av Lena Ebervall och Per E Samuelson, advokaten i TV, ni vet.
Det här är en verkligt smaskig bok. Skvaller och rättsskandalen som briserade 1952 fullständigt dränker mig. Jag har sällan haft så roligt när jag läst en bok. Sorgligt av bara attan är det också, men perfekt för mitt onsdagshumör, när Knut har namnsdag.
Här bläddras kung Gustav V, V-Gurra kallad, sjaskiga sexliv upp i full skala. En, mer eller mindre, flintskallig Gubbe, Kurt Heijby, blir kungens stora kärlek som han öser pengar, guld och juveler över.
Överståthållaren Torsten Nothin blir den verkligt fula fisken. Inget får komma fram. Konungen ska skyddas till varje pris. Torsten har nämligen tänkt sig att Gustav som tack ska se till så han blir landets statsminister.
Ha
n ser bla till att:
Kurt förföljs dag och natt.
Kurt låses in på sinnessjukhus.
Kurt deporteras till nazi-Tyskland.
Kurt hamnar i klorna på Gestapo.
Kurt grävs ner i deras fängelsehåla i Berlin.

En sak misslyckas Torsten Nothin med. Det är att få Kurt sänd till ett koncentrationsläger i Tyskland och en säker död.
Fast det var bra nära.
För att påskynda transporten fick t o m Göring en fin svensk ordern ur konungens hand. Inte ens det hjälpte.
Jag kan inte sluta läsa boken som kom ut 2008. Det är i sig en skandal att jag inte läst bok
en förrän nu.
Då hamnar kvällstidningarna framför mina ögon.
Dagens stora nyhet:
Prins Carl Philip har en hemlig romans med utvikningsbruden och "Fröken Älvdalen", Sofia Hellqvist.
Det svenska kungahuset har ett sjå med att täcka över alla pyrande skandaler, både i nutid och dåtid.
Skandaler är människans livsluft.
Den som på
står något annat ljuger.
Jag saknar varken kameran eller bilen.
Det kom ett linsfel emellan.



Prins Carl Philips nya kärlek
Aftonbladet HÄR!
Expressen HÄR!

1 kommentar:

Falken sa...

Jenna Jameson for president!