tisdag 15 december 2009

På Facebook flödar Tiger Woods familjelycka som honung


Medan världen rasar över Tiger Woods vanglande med fruntimmer, rullar livet vidare på Facebook. Tiger Woods sajt har nämligen 1 317 170 fans. Långt över miljonen! Och det fylls på hela tiden.
Då ska ni veta, mitt Herrskap, att en sådan liten flugskit som jag har ca ett 30-tal fans eller vänner som det också heter på Facebook-språket.
När vi läser den ena efter den andra märkliga vinklingen om äktenskapet, rinner honungen på Facebook. Ja, ni kan själv se bilderna här ovanför. Det är ingen måtta på tomtebolyckan. Det får mig att tänka på Alf Robertsons klassiker "Hundar och ungar och hembrygt äppelvin".
Jag vet inte längre vad jag ska tro om den här röran.

Elin Nordegren-Woods fick ögonblicken en egen liten hejargrupp på Facebook när skandalen briserade. Hon kan emellertid räkna in endast 1349 vänner eller fans. Maken Tiger har alltså 1 315 821 fler. Världen är allt bra orättvis.
Jag vet inte hur dramat slutar.
Vem, förresten, fixar det?
Det börjar med att Tiger krockar med allt i sin väg. Elins mamma tuppar av. Woods tomma(!) plan landar i Sverige. Elin tankar bilen utan vigselring. Sponsorer hoppar av. Golfvärlden gråter. Tiger förkunnar högtidligen att han lägger ner golfen. Vila. Lappa familj. Golfvärlden stortjuter. I TV sitter experten Göran Zachrisson och nästan hulkar av uppgivenhet. Han analyserar vidderna av tragedin genom att titta ner i bordet. I dag börjar åter en landshövding jobba i Gävle.
Utpumpad?
På Facebook flyter familjehonung.
Jag tror jag tar lite äppelvin tillsammans med Alf Robertson.


Mera Tiger Woods.
Expressen jagar Sveriges hetaste landshövding HÄR!
Aftonbladet HÄR!
Svenska Dagbladet HÄR!
DN kopplar in sin ekonomiska expert HÄR!

Inga kommentarer: