torsdag 17 december 2009

Årets mest lysande idé i Lomma: BLOGGEN HAR BILDERNA!

Det måste vara årets mest lysande idé i Lomma:
Kristdemokraterna vill riva det gräsligt fula Eternitkontoret. I stället vill man bygga en lekplats för de äldre.
Det är, gott folk, som sagt var, en helt lysande idé.
Moderaterna som sitter hårt på den politiska leken i Lomma, fick för sig att göra om Eternitkontoret till ett ”HÄLSANS HUS”. Man hade missat, att en nödvändig ombyggnad av huset skulle gå loss på mellan 20-30 miljoner kronor.
Ingen skulle få råd att flytta in. Folktandvården flyr i stället till nya lokaler ovanför Hemköp.
I dag vet moderaterna varken ut eller in. Vad skall man göra med detta dödens monument i framtiden?
-Nja, jag vet inte. Det blir inget av med Folktandvården, säger det moderata kommunalrådet Anders Berngarn till mig, något som vi alla redan vet.

Socialdemokraterna har plockat upp den kastade handsken och föreslår en ny skola. Förmodligen vill man rädda en sådan satsning på stridsäpplet Fladängen.
Då vaknar kristdemokraterna, av alla politiska människor i Lomma, till liv.
-Riv Eternitkontoret och bygg en lekpark för de äldre, lyder deras stridsrop.
Det är en sanslöst lysande idé. Här kan jag omedelbart bjuda på exklusiva bilder på hur det kan komma att se ut.

När jag var i Kina, passade jag på att titta in i de väldiga parkerna i både Peking och Shanghai. Det blev till en stor upplevelse. Jag vandrade med gapande mun rakt in i kristdemokraternas förslag.
Fast här blandades både gamla och unga till en skön friskvårdsoppa. Alla som kände för diverse aktiviteter var välkomna.
I ett hörn fanns t o m en dansbana. Någon hade med sig lite musik och så dansade alla. Klockan 08.30 på morgonen.
Får jag lov?



Sydsvenskan och kristdemokraternas förslag om lekpark till de äldre HÄR!


Inga kommentarer: