onsdag 18 november 2009

Stormrapport Lomma:grävmaskinerna fick fly!

RAPPORT från en tuff frontreporter mitt i stormens öga:
"Utan att blinka en sekund, men med ett blodtryck som är åt helvetet, hjärtflimmer som lurar 24 timmar om dygnet, konstgjorda höfter, tämligen nysprutad mot svininfluensan, allmänt lytt och halt och canceropererad två gånger m m, kastade jag mig halvdöd ut i verkligheten.
Livet som frontreporter säger att man ska göra det, vara på tåspetsarna, i främsta ledet, där kulorna viner om öronen. Därför tog jag mig dubbelvikt ner mot Angelica och hennes grävmaskin vid havet i Lomma.
Vindstyrkor upp emot 25 m/s och mer därtill piskade mig nästan gul och blå. Vid ett rytande hav finns inga träd eller skyttegravar att gömma sig i. Det är, om Herrskapet förstår, raka puckar som gäller. Jag snöt mig i näven.
Krigsskådeplatsen Centrumbadet i Lomma Grävmaskiner v/s Flygande sanddyner. Uret sen eftermiddag, stormen öste på och gav tidigt skymning, kändes som natt. November månad när den är som jävligast.
-Vi håller på att blåsa i havet, skriker Angelica till mig från grävmaskinens hytt-se vinjettbild. Hon får skrika för att nå fram genom stormens öga, stackars flickebarn.
Nu gäller det att fly. Men vart fan tar man i rödaste rappet vägen med en grävmaskin?
-Jag vet inte, fortsätter Angelica och skrattar åt eländet.
Nu hör det till saken, att under dagen fick Lomma kommun sätta in förstärkning i kriget mot sanden, ytterligare en grävmaskin anlände.
Visserligen fick de vika ner sig mot stormen, men andra sidan sett. Regnet som öste ner var manna från himlen. Den binder flygsanden, så kanske Lomma kommun till slut går segrande ur striden. Spännande fortsättning följer.
Själv drog sig frontreportern hemåt till torra kläder, en Tuborg var gang och en värmande whisky.
Livet som frontreporter kräver dessa drycker.
Skål (fast först en näve piller).
BURRR..."


Följ Sydsvenskans stormrapportering HÄR och HÄR!

(copyright bilder och text: callerockback.blogspot.com)

1 kommentar:

byggblasket.se sa...

Hur vet vi att det inte är från reportern hon flyr ifrån...?
Ser nästan ut så... :)