tisdag 3 november 2009

Sprutorna mot svininfluensan går varma landet runt: BLOGGEN VACCINERAD!



I dag var det så tid. Bloggen vaccinerades mot svininfluensan samtidigt som barnbarnet fick sig en dos.
Varken farfar elller barnbarnet skrek av smärta. Familjen Rockbäck är av segt virke.
-Jag var inte rädd, sa barnbarnet.
-Lite var jag allt, svarade farfar, 57 år äldre med en visdom som fått en tibetansk munk att framstå som en dokusåpa om Ullared.
Barbarnet fick en liten bil av sin pappa. Farfar knallade iväg och köpte sig en fläskstek. Intressena är olika.
Men det bästa av allt. Nu kan ni nysa på er dator utan att Calle Rockbäcks BLOGG får svininfluensan.

Ja, det kan man undra. Jag ställde en fråga till Krisinformation om julbordets fröjder vs svininfluensan.
Jag utlovades svar inom 48 timmar. De tog noga mina uppgifter vart de kunde nå mig. Dygnet runt. Klockan 10.00 i dag på förmiddagen hade jag väntat i 96 (!) timmar.
Jag väntar fortfarande. Den här nya myndigheten Krisinformation är absolut inte så snabb som svininfluensan. Det börjar lukta skandal.
Jag lovar återkomma här på bloggen.



Exklusivt: Rapport om Lommas Sahara!
Det kom en bild. Och text, följer efter bilden.

Hej Calle!
På min promenad idag kom jag förbi sandhögarna, med sanden som blåste i land från den kostgjorda badstranden ute i havet. Där stod en liten grävmaskin som mycket försiktigt hyvlade av sanden från gräset. Resultatet blev helt fantastiskt. Det såg ut som om någon hade kammat gräset rent från sand (lite överdrivet - men ändå).
Jag tänkte vilken skicklig grävmaskinist. Det måste vara en med många års erfarenhet, för att hantera en grävmaskin så skickligt.
Döm om min förvåning! I grävmaskinen satt en ung kvinna. Just det - det ska vara en kvinna som kan fixa till det.
Snyggt jobbat skulle jag vilja säga.
Hälsningar/Bo-Göran
Svar direkt:
Ja, BG, det ska vara en frissa till det
Tack BG.



OBS!
Mer om svininfluensan.

Sydsvenskan HÄR!
Svenska Dagbladet HÄR!
DN HÄR!
Expressen HÄR!
Aftonbladet HÄR!


OCH LOMMA LOKALT:
Sydvenskan HÄR!


(bilder och text copyright Calle Rockbäcks BLOGG)

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha, en konkurrent :D