onsdag 4 november 2009

Så här föll första snön över Lomma i dag.EXTRA: Snabbnytt om svininfluensan. Det gäller våra barn!

Det kom en löddrig springare inrusande.
-Snön faller över Skåne, skrek han så tungan fladdrade i det vindlösa rummet.
Jag satt fridsamt kvar och skapade ett inläg
g om hattar. Då gasade vännen, rösten gick upp i falsett.
-Rockbäck vakna! Det är snöpremiär i Skåne och i Lomma. Sydsvenskan efterlyser t o m snöbilder. Vinterns första.
-Lasse har inte ringt, svarade jag. Du vet att Lasse sköte
r saltningen.
Till slut fick jag ta på mig min skaparbasker. "Lilla Vovven och jag gick ut i Täppan.
Så sa jag till min svettiga vän:
-Gud vad det snöar!

Jag såg knappt en flinga, fick för första gången i dag skärpa mig, knäppte till slut en bild på måfå. Ja, sedan fick jag förstärkte snöflingorna över Lomma med lite pilar. Jag drog tom upp en av flingorna-se bilden till vänster här.
Jag tror Sydsvenskan spolar bilden.

Det är trist att man aldrig får vara först.
I Norge är läget ett helt annat. Bilden här nedanför
är Norge just nu, så att säga.
Dessa förbannade norrmän ska alltid vara värst.


Läs mer om snön som faller över Skåne.
Sydsvenskan HÄR!

Sydsvenskan lokalt Lomma HÄR!

SNABBNYTT OM SVININFLUENSAN:
Smittskyddsinstitutet senaste rapport, handlar om barn i världen.
Viktigt.
Läs:
HÄR!

ÖVRIGT:
Och så är jag trött på alla oseriösa bloggare som skriver hjärndött om svininfluensan.
Och så är jag trött på Anna Bärsén på Expressen som går in för att jaga upp folk på ett oseriös sätt angående influensan.
Jag trodde en journalist var bättre än alla hjärndöda bloggare.

Och så är jag väldigt glad över att jag och mina barnbarn har blivit vaccinerade.
BASTA!
Upplysningsvis:
Jag äger också en hjärna och är BLOGGARE.
Min hjärna täcks av en fin basker av märket Beret Basque, är av 100 procent ull och tillverkad i Andorra, bara en sådan sak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och inte tar de där vaccinaktivisterna argument heller. De är blinda för allt utom den egna konspirationsidén!
Grattis till snön!