onsdag 11 november 2009

Så gick det till när jag blev spolad av Carola

Det gick åt helvitti, oj, förlåt Carola, för mitt kraftuttryck. Men du måste förstå att man bli ledsen när du spolar en sådan Gentleman som jag.
Chatten med dig i dagens Sydsvenskan var i segaste laget. Elin föreslog du en varm sång, ”En stjärna lyser så klar”. Carola, den borde du ha skänkt till mig. Suck.
I vart fall så lärde du mig att bli vacker. Först en aftonbön, sedan sova. Det låter lätt som en plätt.
Däremot begrep jag aldrig när du svarade Alexander, norrman och gift med en annan man, med ”vad spännande det måste vara att vara gift med en bonde”.
Får vi rent av se dig i nästa omgång av ”Bonde söker fru”?
På din och min höga kulturella nivå når man en topp, när du levererar följande svar angående din kommande medverkan i TV-programmet Skavlan:
”Låten Find My Way to Betlehem kommer rocka så fett att Fredrik får leta efter ny frisyr!!! ”


När det var tre ynka minuter kvar av chatten, skickade jag in min fråga ännu en gång om du gillar män i hatt, visserligen omformulerad, men ändå.
Det hjälpte föga. Du spolade mig. Vännen BG fick alltså rätt. Det grämer mig nog mest av allt. Andra sidan har han inte fått en s k chattkram av dig. Det fick jag. Du avrundade chatten med:
”Varm adventskram ifrån Er Carola.”
Det gör inget att det är hela 17 dagar kvar till advent.
Jag kände mig som Rex Harrison i musikalen Doctor Dolittle från 1967.
Frid på jorden, Carola. Må Herren vara med oss på resan.


Läs Carolas hela chatt på Sydsvenskan HÄR!

Inga kommentarer: