måndag 2 november 2009

Mårtenssons först i Lomma med att sälja receptfria läkemedel?

ICA-Mårtenssons Livs kan bli först ut i Lomma med att sälja receptfria läkemedel i butiken.
Det visar en rundringning som jag har gjort till butikerna i Lomma.
I dag måndag arbetade man för fullt med beställningslistorna på Mårtenssons. Det ska beställas hem alvedon, nässpray, hostmedicin osv.
Redan i slutet av veckan kan det alltså bli läkemedelspremiär i butiken. Om nu alla bitar faller på plats, är kanske bäst att tillägga. Annars hoppas man på en premiär i början av nästa vecka.
Hemköp i Lomma räknar med att komma i gång om
några veckor.
Konsumbutiken har ännu inte greppat någon tid för sin läkemedelspremiär.
Ungefär samma information ger ICA Supermarket.
Från den 1 november 2009 får vissa receptfria läkemedel säljas i butiker utanför apoteken. Det finns att välja på. Inte mindre än 540 läkemedelspreparat släpps till försäljning.
Försäljningen av läkemedlen måste ske under uppsi
kt av butikspersonal. Åldersgränsen för att få köpa receptfria läkemedel i våra butiker är 18 år.
Själv far jag in till Lund i morgon förmiddag för att vaccineras mot svininfluensan.
Skraltiga gamla Gubbar och Gummor har nämligen förtur.
Receptfria läkemedel, är som ni förstår, inte min likör.
Jag känner mig mellan varven som Börjes Chevrole
t från 1926. Och då, kära vänner, biter inga receptfria mediciner.

MER GODIS!
Om ni missat den fantastiska storyn om Börjes Chevrolet, scrolla en bit ner.
Fler heta lokala nyheter. Sydsvenskan HÄR!


Inga kommentarer: