måndag 26 oktober 2009

LOKALNYTT: Sanden på väg mot bostadshusen i Lomma! RIKSNYTT: Expressen fortsätter banka Jan Guillou gul och blå!

Jag har tidigare här på BLOGGEN berättat om problemet jag döpt till ”Lommas egen Sahara-öknen”.
I sommar har det accelererat. Sanden är på väg mot bostadshusen. Snart har jag sanddyner i hallen.
I våras lade sig parkchefen Lennart Persson platt.
-Nej, vi vet inte hur vi ska komma till rätta med problemet, sa han då till mig.

Nu har kommunen med Lennart i spetsen spänt musklerna. Maskiner har släpat samman stora högar sand:
kriget mot sandinvasionen har börjat.
Sahara-öknen i Lomma ska få sig en match.
Frågan är om man inte är för sent ute. Sanden är faktiskt på väg mot bostadshusen.
Jag är själv som Boel och Ulrikas katter, rätt så förtjust i sand, men inte på frukostmackan.

Det var sommaren 2007 som kommunen anlade den konstgjorda sandstranden ut i havet. Den har bland de badande blivit mycket populär. Vad man inte räknade med, var att man bröt mot naturens egna lagar.
Sanden ville ha mera och har flyttat sig upp på land och allt snabbare mot bostadshusen. Jag, vet, för jag har följt hela utvecklingen in i minsta sandkorn. Jag har redan skaffat en borste till hallen

Ja, så hejar jag allt vad jag orkar på Expressens reporter, Micke Ölander, som vänder ut och in på Jan Guillou.
Bra uppföljning i dag. Ge dig inte! Du har honom på kroken.
För det ska ni veta, är det något jag hatar så är det KGB-agenter. Ja, alla märkliga agenter över huvud taget. Spioner och annat skit som är förrädare.
Är mästerförfatten också rent utav STASI-spion? En skiten tjallare?
Frågan måste ställas.
Jobba på Micke! Du ger redan järnet. Då gäller det att öka.
Micke, nu orkar jag inte mer. Får gasa ner med en öl.





Läs Micke Ölander i Expressen. HÄR!
Svenska Dagbladet. HÄR!
DN. HÄR!
Åsa Linderborg på Aftonbladet. HÄR!
Jan Myrdal på Expressen. HÄR!
Svenska Dagbladet testar dig om IB-affären. HÄR!
Avrunda med Sydsvenskans lokala sida om Lomma. HÄR!

Inga kommentarer: