fredag 2 oktober 2009

BLEGG-erövrar världen. Brassebrud kopplade in mästerkock.



Ni som inte har hängt med på resan om BLEGGEN:s erövring av världen, kan scrolla en bit ner.
Ni andra kan hänga kvar här och lära känna Lommas egen spanska kock, Lorenzo Barcello från Ca
lvia, bilden till höger längre ner på, Mallorca.
Han har bott i Sverige i många år. Orsaken är en vacker svensk flicka osv. Nej, det är inte någon Anna Anka variant.
Lorenzo är en lysande kock på Havsblick i Lomma.
Han om någon kan det här med att laga mat. Om man är en spansk kock, går det inte att undvika den spanska kocken, Manuel, i klassikern ”Pang i bygget”.
-Jag älskar den serien, fast i Spanien är Manuel en mexikansk kock, säger Lorenzo och skrattar.


Lorenzo får alltså en dragning om hur man tillreder en BLEGG. Spontat säger han:
-Det där låter väldigt gott. Vilken bra och intressant idé.
Vår spanska kock i Lomma kan lika många recept som det finns islänningar (ca 300 000) på vår jord. Han om någon bör allts
å känna till om det finns något liknande recept som en BLEGG består av.
-Nej, varken i Sverige eller Spanien. Jag har aldrig hört talas om att gömma en sill inne i själva ägget. Det låter mycket spännande, fortsätter han.
OK, Lorenzo, du får komma hem till mig, så ska du få både stekt fläsk med löksås, men först börjar vi med en BLEGG!
Frågan är hur många bastubor kocken Lorenzo Barcello levererar?
Nu börjar mina franska nerver spöka.


Det var som fan. Brudar som avrundar ett inlägg om en BLEGG.
Andra sidan.
Det handlar om en brassebrud, tempo, tempo, tempo...
-Det är helt OK, som Frank Sten alltid brukar säga.
Rio de Janerio fick de olympiska spelen 2016.
GRATTIS från Calle Rockbäcks Blogg (jag är OS-idiot. Också.)!
PS: Jag hade en lärare en gång i tiden som kom till en lektion med blått öga. Han var gift med en brasilianska och sa:
-Pojkar, vad ni än gör i livet. Gifter er aldrig med en brasilianska.
Jag gifte mig med en bonnadotter från Västergötland.
Det har gått bra, väldigt bra.

Inga kommentarer: