måndag 5 oktober 2009

Anna Anka suger-i Lomma! Men inte i prisad form.

Det finns gossar, flickor med för den delen, som hört av sig till mig och undrat över varför jag inte hängt på Anna Ankas enorma berömmelse i Sverige.
Jag har inget riktigt bra svar på det. Det är naturligtvis en kulturell härdsmälta att inte ha fångat upp Anna Anka.
Svenska Hollywoodfruar rullar vidare i T
V3. Jag satte mig därför igår efter det ofrivilliga badet i stormen som drog fram över Lomma och tänkte knivskarpt.
Har vi någon i Lomma som kan matcha Anna Anka?
Vi har Happy som driver krogen Aq va G
ott. Vi har oppositionsrådet Karin Lyberg. Vi har kassapersonalen på Hemköp. Vi har alla mina trevliga grannfruar.
Men ingen är Anna Anka.
Jag känner ingen i krösus till kvinna i rika Lomma som glider fram på en räkmacka.
Den mest berömda personen i byn är utan tvekan Claes Malmberg. Han är inte precis någon dununge. Det skulle i så fall vara Claes, men han är en man.
Jag får ge mig av till Hollywood. Där har jag min personliga favorit, Mae West. Hon inte bara gifte sig rik stup i kvarten, utan var själv också väldigt rik.
Och så var hon vass i truten så fjädrarna rök.


Från det ena till det andra. Lomma kommun skördar den ena framgången efter den andra.
Nu har vi t o m fått pris för landets bästa förvaltningsberättelse.
Nej, där står inget om Anna Anka i den, trist men sant.

Inga kommentarer: