tisdag 1 september 2009

BLOGGEN avslöjar en TV-nyhet: ”Landgång” skjuts på framtiden. Producenten drabbat av cancer.


Bloggen kan avslöja, att de sex nya avsnitten av TV-succén, ”Landgång”, med Anne Lundberg som programledare som skulle börja visas nu i höst, skjuts upp till våren 2010.
Den populära sjökocken German Zamudio står utanför Swedbank Stadion och ska se Skånederbyt mellan MFF-HIF. Han är glad över att TV-progr
ammets producent, Petter Bragée, överlevt prostatacancern.
-Ja, så är det, bekräftar Petter Bragée (på den infällda bilden) själv för mig. Och fortsätter:
-Jag opererades i sommar och allt gick bra. Det är jag givetvis mycket lycklig över.
Egentligen är Petter Bragée, knappt 41 år fyllda, alldeles för ung för drabbas av prostatacancer.

Förklaringen ger han själv:
-Eftersom allt för många i min släkt på den manliga sidan fått prostatacancer, tog jag ett PSA-prov.
-Detta visade på att även jag fått prostatacancer. Visserligen upptäcktes det nu i ett tidigt skede, men jag tyckte att för säkerhets skull var det lika bra att operera så fort som möjligt.
-Nu när allt gått bra, är jag givetvis väld
igt lättad.
Priset blev att sändningen av det prisbelönta TV-programmet ”Landgång” skjuts fram i tiden.
-Hur länge är inte riktigt bestämt, men till våren 2010 ska det nog kunna sändas.
Det blir den tredje upplagan av program
met med Anne Lundberg som programledare. De sex avsnitten är redan inspelade i Sydamerika med tonvikten lagt på German Zamudios hemland Argentina.
Räkna med att German kommer att laga massor av läckra biffrätter.
-Ja, så blir det säkert, säger German Zam
udio till mig, när vi träffas utanför MFF:s nya fina Stadion. Är man från Argentina så är man också galen i fotboll. För German Zamudios del klappar hjärtat för Malmö FF.
Och att allt gott bra för Petter Bragée.


Och legenden Bosse Larsson träffar du HÄR!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra nyhet! Men ändra Ann till Anne.
/b