tisdag 22 september 2009

BILDBEVISET på vansinnigheterna i Lomma

Den här bilden tog jag kl. 07:45 i morse. Ni ser tydligt hur bussen för att ta sig igenom den idiotiska rondellen vid Himmelska fridens torg (Hamntorget) i Lomma, tvingas klyva kantstenen. Jag fick snabbt backa för att inte bli överkörd. Då står jag ändå en bra bit in på trottoaren eller kanske det var gräsmattan.
Bussbolaget har haft ett flertal möten med de styvnackade kommunala tjänstemännen i Lomma.
Ingen lyssnar, för de har bomull i öronen och är helt blinda.
-Ni får väl lära er köra bussarna ordentligt, lyder de maktfullkomliga tjänstemännens besked.
Vi tittar närmare på bilden som följer.

Där jag lagt in en heldragen vit linje stod alltså långtradaren fast i går kväll-se den inlagda bilden.
Vid den vita pilen bråten som stoppade ekipaget. Chauffören ser vi slita med eländet på den inlagda bilden vid den andra vita pilen.
Resultatet blev att hela rondellen i går kväll säckade samman. Kaos. Själv åkte jag på en utskällning av en förbannad bilist som tvingades köra mot färdriktningen.
Det råder ingen tvekan om att det råder tjänstemannavälde i Lomma.
Rondellen som öppnades för trafik för inte så länge sedan är felkonstruerad. Den måste byggas om.
Jag vill inte ens tänka på röran som kommer att uppstå när man om några veckor öppnar den nya bron. Den är direktansluten till den vansinniga rondellen.
I natt mailade jag till kommunens fräscha hövding, kommunalrådet Anders Berngarn (m). Nu får vi se om han är karl för sin fjäderskrud.



DAGENS SKRATTBILD
Det kan behövas. Galenskapernas rondell i Lomma är verkligen inte mycket att skratta åt. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: