måndag 3 augusti 2009

LYSTRING! LYSTRING! Bengt till rätta i Blåbärsskogen

Jag har i mitt tidigare inlägg här nedanför efterlyst Bengt Brandt, måldomare i Vasaloppet. Han lovade mig i början av sommaren en rapport om tillgången av blåbär utefter Vasaloppsspåret.
Alla som åkt Vasaloppet vet att blåbärssoppa är en fröjd för ett trött gomsegel. Vi andra som följer det i TV hånar de till döden trötta blåbären som snubblar in till Mångsbodarna eller Smågan.
Själv drar jag alltid i mig någon liter och ser TV:n bättre.
Blåbärssoppan är alltså sett ur alla aspekter viktig. Därför engagerar sig BLOGGEN för årets blåbärsskörd i Mora, Eldris osv.
Emellertid, Bengt Brandt gick upp i rök. Verkade som bortsköljd av all nederbörd i Dalarna. Tills sent i kväll. Då damp dessa två bilder ner från BLOGGENS Team Blåbär.
Och visst är det Bengt på vinjettbilden. Han är i full färd med att rädda Vasaloppet år 2010.
Jag ber att få återkomma med årets blåbärsrapport.
Missa inte den!

Inga kommentarer: